שיח עצמאות • אייכלר מתפלמס: "הציבור החרדי משלם מיסי עתק לשליט הציוני"

    ארי וידר No Comments on שיח עצמאות • אייכלר מתפלמס: "הציבור החרדי משלם מיסי עתק לשליט הציוני"
    21:40
    11.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בישראל מעריכים: בבית הלבן מנסים 'לרדת מהעץ'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החרדים פיתחו מתודולוגיה משלהם להתמודדות עם החיים במדינת ישראל המוגדרת כמדינה ציונית. אחד מהאישים אשר להם משנה סדורה, ואשר, בניגוד אולי לרבים אחרים, אף נוהג להשמיע אותה בגאון, הוא חבר הכנסת הרב ישראל אייכלר מיהדות התורה.

    היחס במגזר החרדי ליום העצמאות הינו אמביוולנטי. מחד בישיבת פוניבז' תולים עדיין בכל שנה את הדגל ביום העצמאות, מאידך הניסיון החילוני להפוך את הציבור החרדי לכפוף בכל המערכות ל"כור ההיתוך" גורם לרבים בציבור החרדי להסתגר ולהגיב בהתאם.

    בשיחה עם ח"כ הרב ישראל אייכלר הוא סוקר את ההיסטוריה של ההתנגשות בין הציונות ליהדות החרדית. "היה רעיון להפוך את עם ישראל מעם אמוני דתי-תורתי לגוי ככל הגויים ולעם כמשפחת העמים. למען מטרה זו, גייסו את ארץ ישראל ואת המסורת כדי לגרום ליהודים להצטרף לרעיון הציוני.

    הם הבינו שאם תהיה התבוללות בתרבות הנוכרית באוגנדה או בארגנטינה אף אחד לא יבוא, אז הם בחרו בארץ ישראל כי ידעו שזה ידבר לחובבי ציון שהיו קשורים לארץ ישראל. למתבוללים לא הייתה שום זיקה לארץ ישראל. הרצל כתב: פלסטינה וארגנטינה אחת היא לי.

    מאז במשך כל הדור ההוא, היה ויכוח גדול מאד בין יהודים דתיים – מה שקרוי המזרחי, לבין החרדים. דבר שהביא להקמת 'אגודת ישראל' כאנטי תזה להתבוללות הציונית.

    "אילולי השואה ובלעדיה לא הייתה קמה מדינת ישראל" קובע הרב אייכלר נחרצות ואומר "סאטמר ונטורי קרתא טענו שאין מה לדבר על שיתוף פעולה עם המדינה הציונית, בעוד שאגודת ישראל ורוב גדולי ישראל טענו שכל זמן שנמצאים תחת השלטון שלהם צריך עימם קשר בין האזרח לשלטון כמו בתפוצות.

    יש להבדיל בין התמיכה ביישוב ארץ ישראל ע"פ התורה, להתנגדותנו למהלכים המנתקים את עם ישראל מן הזהות היהודית. מבחינתנו יש מאבק להשאיר את הזהות הנתונה לנו מדור דור מבלי כל שינוי. למעשה המאבק הזה נמשך עד עצם היום הזה".

    גם אם צריך להודות לה' על הזכות לחיות בארץ ישראל, אנחנו לא יכולים להיות שותפים לסמלים שלהם. הם חוגגים את ניצחון השלטון החילוני על שלטון התורה. את ניצחון התרבות הנכרית על התרבות היהודית".

    מדבריך נשמע, כי הרבי מסאטמר זצ"ל, חזה נכונה את המצב?

    "אנו צועדים בדרכי רבותינו הק' בראשות הרה"ק מבעלזא זי"ע, שהקימו דור שלם בתורתו וביראתו בארץ ישראל בלי להיכנע לתרבות הרעה. אבל גם לטענתך; ולכן מה? מה הפתרון? לרדת מהארץ? זאת האפשרות היחידה שישנה אם כן. הציבור החרדי מונה היום 700 אלף איש.

    הציבור החרדי משלם מיסי עתק לשליט הציוני וחייבים לשתף איתו פעולה ולהציל עשוקים מיד עושקיהם, בדיוק כמו שיהודי ארה"ב משתפים פעולה עם השלטון האמריקאי".

    ח"כ הרב ישראל אייכלר אינו אופטימי, גם על סף החתימה הצפויה לקואליציה החדשה.

    "עד שמשיח יבוא יקרו הדברים הבאים. תמשך המלחמה עם הערבים – דבר שעל פי דרך הטבע יחסל את מדינת ישראל. רק ניסים גלויים מונעים את הנצחון הערבי. כך תמשך גם המלחמה מול המשטר החילוני – שיש להם משטרה, צבא, בתי משפט ותקשורת המסיתה את ההמון נגדנו ומנהלת מלחמה עזה נגד ה׳ ותורתו.

    כפי שהקב"ה עושה עימנו ניסים למעלה מדרך הטבע במלחמה מול הערבים, כך גם נשרוד במלחמה מול השלטון החילוני. אנחנו נלחמים על קיום אמונתנו וארחות חיינו והקב"ה יצילנו מידם".

    כחבר כנסת, אתה משתתף בטקסים של יום העצמאות?

    אנחנו לא משתתפים בשום טקס החוגג את נצחון השלטון החילוני על עם ישראל, ובכנסת מבינים את זה".



    0 תגובות